Powered By Blogger

sâmbătă, 16 aprilie 2011

Doctori buni si doctori rai

     Incep prin a va explica la ceea ce spun eu aici...doctori buni = sunt acei doctori la care daca te duci si iti pun un diagnostic si te trateaza cu brio...noi ii consideram doctori buni......doctori rai=sunt acei doctori la care te duci si se mai repezeste la tine de parca esti un nimeni in drum si iti mai da si un tratament de iti vine sa le zici cate ceva dar totusi cateodata trebuie reamintit ca sunt doctori si au scoala...
      Sa va povestesc ce am patit noi. Cu doctorii nostrii...
      Acum trei saptamani , un copil de la gradinita la care merge si fetita noastra a avut scarlatina si nu s-a inchis gradinita numai dupa o saptamana cand a venit dr. si asistenta gradinitei si le-a recoltat din gat la toti copiii de la gradinita la care s-a inchis gradinita, noi nu am stiut ca a fost caz de scarlatina doar in ultima zi cand au si venit doctorul si asistenta.
     Am zis ca nu e ok ca fetita mea a mancat...bun...a zis ca nu conteaza...dupa doua zile a zis ca ficamea are stretococ in gat si ca posibil sa aibe scarlatina ... intre timp ficamea fiind racita i-am dat cefaclor de 250 la care am sunato si pe dr. de familie sa stie ce s-a intamplat, dupa care ne-am programat sa o vada si pe Teodora, dar asta dupa ce termina antibioticul...asa ne-a zis.
Astazi mergem la dr. de familie si ii zic ca cazul in gradinita e de doua sapt. si ceva si ca Teodora nu a facut febra si nici bubite nu are pe ea la care dupa consultatie imi zice ca are rosu in gat si gata sa fugim la sectia boli infectioase ca are scarlatina.

     Zis si facut, mergem in policlinica la care dam peste o dr. se uita la fata si ma intreba de febra si bubite binenteles erau probabil pe lista de asteptare... la care se uita in gat si zice ca are rosul in gat de care zicea dr. noastra si are clar scarlatina si e caz de internare si nu putem refuza ca asa e dat prin lege...la care o intreb ca nu facem analize sa vedem ce iasa? Mi se raspunde asa...poate sa nu ii iese ca are scarlatina si fata tot are scarlatina...m-a cam pus pe ganduri, la care o mai intreb...se poate scarlatina fara ferba si bube? la care imi spune ca da ca se face o forma mai usoara si ca daca are rosu in gat are scarlatina. 
     Inainte de a merge la dr. am dato pe Teodora pe buze cu ir de capsuni ca are buzele uscate... care ii coloreaza buzele dar nu foarte tare si imi zice dr. 'ia uitati-va si la buzele ei ca are coloritul specific scarlatinei" aoleuuuu ii arat repede ca e vb de un ir rosu si imi zice "aa daca e vorba de ir da dar tot are scarlatina"
Imi zice ca imi face internare clar la care ii spun ca il asteptam si pe sotul sa vedem ce decizie luam la care ma intreba daca vreau sa o vada si alta dr. si ii zic clar ca da. Ne da trimitere in spital la boli infectioase la care o si suna pe dr. si ii zice asa "am o fetita cu scarlatina si mama ei nu vrea sa o interneze, sa o vezi si tu" Doamneeee chiar nu am zis asa ceva doar ca vrea sa i se faca analize sau sa o mai vada inca o dr. A zis ca daca nu vrem sa o internam trebuie sa semnam.
Il astept pe sot sa vina , intre timp o sun pe nasa noastra binenteles ca si ea ramane putin socata de cele spuse si imi zice ca sa o sun dupa ce o consulta si cealalta dr.
Intram la spital, vine dr. si intreaba "febra cat are?" eu normal zic ca nu a facut apoi intreba "bubitele sa le vad" eu ce sa ii arat...ca fata nu are asa ceva o dezbrac si ii arat ca nu are...se uita la fata in gat si zice...are rosu in gat si maine dimineata sa ii refac analizele sa ii recolteze din gat si sa vedem ce iasa ca nu era sigura. Bun...cu sufletul al gura mergem sa semnam ca nu ramanem in spital dar ma suna iarasi nasa si imi zice "am sunat la Cluj pe pediatra care a vazuto pe Ada si mi-a zis ca daca nu face febra si bube nu e scarlatina " dar imi zice sa ma duc la spitalul de copii, la pediatrie sa mai cer o parere. Zapacita de cap si fata plansa de numa....mergem si la pediatra care sa ne confirme ca are scarlatina.
Binenteles ca nu a vrut sa ne primeasca zicand ca trebuie sa mergem la infectoase...i-am explicat pe unde am umblat si ne-a primit.
Fata fiind plansa dr. foarte draguta o intreaba de ce a plans ca are ochii rosii, la care ii explic ca s-a speriat de ceea ce ne spusese a inceput sa vorbeasca asa cum ar trebui toti medicii sa vorbeasca cu un copil si a prins curaj mititica mea si a cooperat super cu doctorita, chiar radea cu ea.
      A consultat fata din cap pana in picioare si pe spate si pe fata si la inima inclusiv la care la sfarsit zice catre fata sa caste gurita mare cat poate ea...intre timp mai intrase o doctorita si incep sa rada si ne zice "mergeti doamna cu fata acasa ca are amigdalita"  binenteles ca ne-a zis ca nu necesita tratament 
si sa ii dam doar ceva pentru gat, decasept...vitamina c...ceva de dezinfectat gatuletul.
      Am plecat de acolo parca zburdam nu alta si binenteles ca o sun pe dr. noastra si inainte de toate imi zice "eram sigura ca are scarlatina" si ii zic ca nu are si imi zice ca e imposibil ca are rosul in gat si ii zic ca are amigdalita si imi zice sa cred ce vrea dar ma indruma sa ii dau fetei ospamox de 500 tablete din 8 in 8 ore ca ea asa zice ca are fata scarlatina.
      Binenteles ca am reprogramato la un test pe data de 18 si speram ca rezultatul sa fie bun si sa nu mai necesite antibiotic.
     Nu i-am mai dat inca o tura de antibiotic ca doar luase fata o saptamana si i-am dat doar decasept cum ne-a spus pediatra de la spital.
     Acum, asa ca oameni buni in gandire...cu gandiri poate mai limpezi ca ale mele ... dupa care sa ne luam? 
     Eu una sunt putin socata de cele intamplate .
      Ce sa mai zicem de nepotul Andrei cand era la gradinita au sunato de urgenta pe sora mea ca are meningita ca nu poate sa isi atinga nasul cu limba si binenteles ca de la pediatrie au trimiso acasa ca doar copilul nu era bolnav. 
     Mie una imi vine sa zic....tulaiiii....si imi aduc aminte ce ne spunea o fosta profesoara de istorie... "Cum de nu vi, Tepes Doamne...sa-i aduni ca pe misei..." asta cand vedea o hartie pe jos.
Acum asa imi vine mie sa zic.
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu