Powered By Blogger

sâmbătă, 19 martie 2011

Sunt roman si vin sarbatorile

Sunt roman. Asta spune totul, ne zbatem pentru tara noastra chiar daca vremurile grele ne apasa, noi, credinciosii spunem "suntem incercati de Dumnezeu" pai chiar suntem si poate ca asa ne dam seama ca prin ura si prin violenta nu o sa avem liniste si pace pe acest pamant. Si eu la randul meu sunt o pacatoasa, toata lumea traieste in pacate, ca tot am intrat in postul Pastelui...hai sa incercam sa vedem sarbatoarea cu ochii de copil... Cand suntem la varsta la care nu intelegem ce reprezinta fiecare sarbatoare suntem cei mai fericiti, parca am fi anesteziati de lumea asta rea...copii cand aud ceva de genul "mai este putin si vine iepurasul" sunt cei mai fericiti...cel putin ficamea cand ii spun ca deja o vede pe geam se vede pe fata ei o expresie de bucurie si parca i se lumineaza fata...de multe ori imi vine sa rad cand face cate o prostioara ii spun ca o vede iepurasul, ca nu ii mai aduce nimic, o vad cum incearca sa isi revizuiasca comportamentul , ma topesc cand ii vad cat de mult se bucura... imi aduc aminte cand eram noi copii si asteptam sarbatorile sa concuram cu ouale, ale cui sunt mai tari , uf si ce necajiti eram cand ni se spargeau...si asteptam sa vina baietii cu udatul cum e obiceiul pe la noi , ne imbracam cu cele mai bune haine si asteptam nerabdatoare sa ne bata la usa, cand iepurasul venea cu dulciuri parca erau cele mai bune, nu ne gandeam ca mama ne-a cumparat poate aceleasi chestii ca deh...de la iepuras era mai bun :)) si ce poti spune ca nu e asa? Cand ne trezeam dimineata si ne spalam repede pe fata sa putem lua Pasti si ne puneam cu totii la masa sa ciocnim ouale si sa luam masa imrepuna...ce vremuri frumoase...copilarie frumoasa.
  Acum ca am crescut ma uit in jur si lucrurile nu mai sunt la fel, am crescut in minciuni, cum spun altii, e cam urat spuns...multi nu sarbatoresc Sf. Pasti si atunci la ei nu exista Iepurasul si nici mosii de la sarbatorile de irarna...ne-am confruntat cu asemenea cazuri la gradinita si ficamea a venit revoltata acasa sa imi spuna ce i-a spus un coleg ca nu exista si simplu i-am explicat ca cine nu crede nu primeste.
Bun...de la a fi roman am trecut la copilarie si apoi la ceea ce e prezent. Incepem sa ne dezmortim de dupa iarna grea si inzapezita dar si frumoasa. Si a mai trecut o iarna si vine urmatoare, se misca cu pasi repezi de parca vrea si anul sa se duca...sa se tot duca si nu o sa mai vina... inca o primavara castigata la loz , zic si eu asa...ca suntem pe pamanat si maif acem cunostinta cu cati-va ghiocei ce iasa veseli din pamant.
O primava frumoasa!!!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu